PÁTEK TŘINÁCTÉHO


Máme tu můj šťastný den, pátek třináctého! Absolutně nechápu, kde se vzal ten kec o neštěstí, které třináctka přináší, ale tipuju, že v tom má opět prsty má "oblíbená" Církev. Jasan, Ježíš byl ukřižován třináctého, při Poslední večeři sedělo u stolu 13 lidí a třináctým byl Jidáš, kluk jeden ušatá. V pátek 13. října 1307 také začala na příkaz francouzského krále Filipa IV. Sličného likvidace posledních 13 příslušníků Templářského řádu a ten tak pravděpodobně definitivně zanikl. Těch legend je docela dost a já se nedivím, že se uchytily, páč lidé jsou jak ovečky, co jim předložíte (tím spíš v kostele), tomu ochotně věří, aniž by si ověřili, kde je pravda. Třináctka je nejen proto taky velmi častým tématem při výrobě film, protože má prý přinášet větší míru nehod, nešťastných událostí a smrtí, než jak jsme zvyklí v ostatních dnech. Někteří lidé jsou dokonce tak zmagoření, že trpí tzv. triskaidekafobií, což je vlastně strach z čísla 13. Jsou tím tak narušení, že se podvědomě bojí a pátrají kolem sebe po čísle 13 v jakékoli formě: vyhýbají se ulicím s tímto číslem, autům, která na sobě mají toto číslo, třináctým poschodím, hotelovým pokojům s tímto číslem atd. Mohli byste se jim za to smát, nicméně tito lidé zřejmě stojí za tím, že mnoho světových hotelů zrušilo patro třináct a vyhýbá se i pokojům s tímto číslem, takže ve výtahu najdete dvanáctku a ta přeskočí na číslo 14 a na dveřích od pokojů nenajdete třináctku taktéž, protože v nich ani není. Já sama když jsem byla v porodnici s Tobiáškem, jsem vyfasovala zajímavý nadstandardní pokoj, který se honosil cedulkou jedničky s hvězdičkou a když jsem se zeptala, jak mohli vědět, že budu rodit, aby mi nachystali the best pokoj, tak se tomu zasmáli s tím, že tohle býval pokoj číslo 13, ale nikdo v něm nechtěl ležet :D Krásný příklad lidského magorismu, nemyslíte? Dost jsem se nasmála a s chutí se v něm ubytovala. S pátkem třináctého se většinou setkáte v daném roce jen dvakrát, maximálně třikrát. Letos jej máme naposledy a příští rok si počkáme do dubna a pak se z něj zaradujeme ještě v červenci. Já osobně věřím v sílu čísel a číslo 13 mi vždy přineslo pravý opak toho, co se o něm tvrdí. Takže pokud jste již začali panikařit, nahoďte studený obklad, hoďte do sebe štamprli a pamatujte, že čemu věříte, to si přitáhnete. Více bych se bála tolik oblíbeného čísla 7, páč je to poloviční karmický kříž, který v datu narození zajišťuje pěknou řádku nepříjemností a kdo si jej volí například jako den své svatby, velmi chybuje. Ale o tom zase jindy. Krásný pátek třináctého vám všem! Morgana

Fotka uživatele Morgana.

Populární příspěvky z tohoto blogu

JMÉNA S TĚŽKOU KARMICKOU ZÁTĚŽÍ

PRSTY NA RUKOU A PSYCHOSOMATIKA

ANDĚLSKÁ ČÍSLA