MUŽSKÁ VS. ŽENSKÁ ENERGIE


Napíšu esej a strhne se vlna dotazů ve zprávách a komentech. V jednom z komentů navíc dotaz, co dělat, aby se na mě nelepili kreténi. Nuže zasedám a pokusím se vysvětlit. V prvé řadě je potřeba si uvědomit, že muž a žena jsou dva odlišní tvorové: žena by měla mít pouze ženskou energii a muž tu mužskou. Ženská energie krom jiného zahrnuje empatii, citlivost, submisivnost, ta mužská naopak vliv, sílu, realizaci (proč si myslíte, že jim tak záleží na těch jejich směšných centimetrech v trenkách a velikosti a síle automobilu či faktu, zda stihli do svých třiceti postavit vlastní dům?) V každém z nás je ovšem i tzv. vnitřní energie, která je buď ženská, anebo mužská. Pokud má žena v sobě ženskou energii nebo mužskou, která je ale v menšině a muž mužskou či ženskou v menšině, je vše ok. Problém nastane, pakliže mužská energie uvnitř ženy je silnější než její ženská složka a ženská energie uvnitř muže převažuje tu mužskou. Proč? Logicky. Pokud v ženě převažuje mužská složka, převažují v ní typicky chlapské vlastnosti: síla, vliv, realizace, dominance, zajištění... Taková žena pak většinou má vybudovanou i svou vlastní kariéru, mnohdy nemalou firmu, je nezávislá, krom domácnosti a dětí zvládá i činnosti, které by normálně měl dělat muž. Pokud v muži převažuje energie ženská, má typicky mužské vlastnosti zase v útlumu on a převažují v něm typicky ženské charakteristiky: citlivost, submisivnost, empatie... To jsou ti pánové - plačky, co je uvidíte drhnout okna a podlahu například. Pokud se sejde žena s převažující mužskou energií a muž s převažující ženskou energií, ještě to může klapat. To jsou ty páry dominantních samic, které sekýrují své partnery a ti se podřídí, páč nemají tu mužnou sílu vzepřít se, i když tyto vztahy nejsou šťastné, páč jeden vše kočíruje a druhý se neustále podřizuje, mohou nějakou dobu (i léta) trvat. Mnohem horší případ nastává, a to je nejčastější forma, kdy žena pod tíhou a tlakem společnosti, kdy ženám bylo odpíráno být na stejné úrovni jako její mužské protějšky, mít vzdělání, právo volit atd., se vypracuje tak, že vydělává mnohdy víc než její partner, vybuduje si kariéru, postavení, tím pádem i sebevědomí a samostatnost (tohle vše je třeba můj případ) a spolu s ženskými vlastnostmi výše popsanými chce najít rovnocenného partnera. Proč nastává problém? Pokud má štěstí, najde si muže, kterému bude silnou motivací, který se hlavně díky ní a jejímu vzoru vypracuje taky a pak se vzájemně budou doplňovat; anebo už takového muže najde hotového a tím pádem si nebudou překážet. Většinou je to ale tak, že mnohé ženy jsou silnější, samostatnější, dominantnější, vyrovnanější, sebevědomější než muži a tohle muž nikdy nepřekousne. Již jsem tu jednou psala článek "Proč si ten můj blbec našel takovou hrůzu" a od toho se můžu odpíchnout. Z vlastní zkušenosti můžu napsat, jak jsem to měla s partnery já. Mnozí si mě vyhlídli, protože prostě chtěli ženu jako jsem já. Když jsem se jich ptala, zda jsou si vědomi toho, co všechno to obnáší a zda si skutečně myslí, že to se mnou "dají", bušili se v prsa, že jistě. Muž je totiž přesvědčen, že je silný a ženy mého typu jej velice přitahují. Co se pak stalo, je asi jasné. Narazili. Nezvládali to se mnou, nezvládali fakt, že je o mě zájem, že když vejdu do ulic, jsem k nepřehlédnutí. A to nepřeháním, je to zkrátka fakt. Chvilku to takového muže může fascinovat a lichotit to jeho egu, ale po čase dojde k pádu na držku. Tak jako ženy napříč historií sílily, muži slábli, prohlubovali se jim komplexy, vyplavovala se jim traumata z dětství, puberty, prvního sexu... Tím pádem se začnou cítit nesví, partnerkou nejistí, ostatními samci ohrožení, až nakonec prchají, pokud tedy žena neukončí nikam nevedoucí vztah sama. Pokud mužům seberete jejich sílu, mužnost, jistotu, vztah je v prdeli. Co se pak stane po rozchodu? Můžete dát ruku do ohně, že si najdou slabou, labilní, finančně hluboce pod ním postavenou, nehezkou, nevýraznou plačku, která na něj bude dělat laní oči, postaví si ho na pomyslný piedestal a bude k němu zamilovaně vzhlížet. A to je to, co muže uklidní a uvede zpět do rovnováhy. Takový vztah má šanci. Již se nemusí bát o konkurenci, navíc v životě bude mít klid a vše, na co jen pomyslí, páč tohle tento typ žen dělá: poskytuje maximum toho, čeho jsou schopny. Takový vztah pak má budoucnost, protože tyto dámy nevidí v zaslepení chyby, které silná a dominantní žena prokoukne ihned. Nechají si navíc kydat na hlavu, krmit se nepravdami a falší, a páč jsou mnohé v postavení, že si nemohou moc vybírat, tak i ze zoufalství setrvávají, hlavně když mají toho svého vysněného prince. Muž do takového vztahu v podstatě vklouzne velmi rychle, páč muži rozchod berou jako prohru a honem rychle si kvůli egu musí najít jinou šanci, kde uspět. A jak si zajistit úspěch, než jít tou nejsnazší a nejschůdnější cestou? Jeden z mých ex, když přišel s odstupem času na kafe, tak na mou otázku, co si to našel za hrůzu, řekl: "Heli, tys měla moc navrch. A to žádnej chlap prostě nedá. S ní mám klid a jistotu." (Zdravím, brouku č. 1 ;-) ). Jinej křičel už za vztahu, že mě a náš vztah nedává, dělal scény i na veřejnosti a jinak propadal zoufalství (Zdravím, brouku č. 2 ;-) ). Můj kamarád, když jsem mu nad sklenkou vína popisovala další ze svých bouřlivých rozchodů, zase reagoval: "Milá moje, on tě prostě těžce nedával, dostalas ho na totálně kolena, to ti neodpustí do smrti. Jsi žena, co má charisma, tělo k vym*dání, máš šmrnc, nejsi tuctovka a tys mu to vzala". I já mám slabost, dámy, nebojte. I Morgana je někdy blbá: u většiny partnerů jsem se snažila je "zachránit": takže mnohým jsem kompletně vyměnila šatník a v posteli, když jsem viděla, že můj temperament a chtíč nezvládnou, dostávala jsem se dobrovolně, abych je nevyplašila a neprohloubila jejich nízké sebevědomí, do submisivní role a nepožadovala po nich víc, než bylo nad jejich rámec možností. Má smysl dál pokračovat? Takže se zamyslete nad tím, kterou z energií v sobě živíte víc a dle toho zauvažujte, zda si tím pádem k sobě nepřivoláváte "špatné" partnery a "idioty", jak píšete, protože chyba je ve vás. Buď to změníte a zvýšíte tím šanci, že k sobě najdete adekvátní protějšek, nebo ne, a v tom případě se budete muset nad věcí povznést a muže brát jako dárky od Boha: čím víc, tím jste byly hodnější ;-) *MORGANA LILITH*

Fotka uživatele Morgana.

Populární příspěvky z tohoto blogu

JMÉNA S TĚŽKOU KARMICKOU ZÁTĚŽÍ

PRSTY NA RUKOU A PSYCHOSOMATIKA

ANDĚLSKÁ ČÍSLA