MORGANIN ZÁZVOROVÝ SIRUP


Takže, drahouškové, sirupování valí dál, tady máte recept na zázvorový sirup. Na množství sirupu na obrázku jsem použila dva větší kořeny zázvoru (cca 350 g), nastrouhala je nahrubo, hodila do 1,5 litru vody a vařila cca 7 minut. Pak odstavíte, necháte schládnout na 30 stupňů a vhodíte do lázně perfektně vydrhnutý a na kolečka nakrájený citron a toto vše necháte na chladném místě den odpočívat. Poté scedíte, přidáte 1,5 kg třtinového cukru, lžičku a půl kyseliny citronové a vaříte 5 minut, dokud se cukr pořádně nerozpustí. Na povrchu se vám vytvoří kal, ten je lepší odstranit. Naléváte ještě horké do horkou vodou vypláchnutých lahví, které by měly být ještě od té vody teplé, když tam ten sirup pomalu budete nalévat. Nahoru opět zakápnutí alkoholem, v tomto případě opět rumem, že jo. I zde platí na litr vody kilo cukru, ale můžete si ho tam samozřejmě dát méně, na chuti to nic nezmění, jen konzistence je řidší. Toho kořeně zázvoru si tam napráskejte, kolik potřebujete, já mám osvědčeno, že toto množství bohatě stačí.
A pak mám ještě rychlou variantu na zimu, kdy opět nastrouhám zázvor, ten si naskládám do zavařovaček či jiných úžo skleniček a zaleju medem. Pak ovšem je nutné danou směs přechovávat v lednici. Vždy si lžíci naberu, zaleju vodou a mám perfektní zimní čaj. Někdo tam spolu se zázvorem nakrájí i čistý citron včetně kůry, já to tak nedělám, páč ten citron tu celou směs moc naředí a není tak hutná, jako když tam máte jenom med a zázvor.
Zdarec, jdu tvořit dál, ještě musím vystavit na odiv vejce (myslím ty kraslice, žádný muž zde nebyl mučen), když se nám blíží ty Veliké noce a osení mi roste jak o život a pak hurá zase s pinďou ven na sluníčko. Užijte den, vaše Morgana

Fotka uživatele Morgana.

Populární příspěvky z tohoto blogu

JMÉNA S TĚŽKOU KARMICKOU ZÁTĚŽÍ

PRSTY NA RUKOU A PSYCHOSOMATIKA

ANDĚLSKÁ ČÍSLA