MORGANIN PAMPELIŠKOVÝ SIRUP


Právě jsem nalila do lahví svůj letošní pampeliškový sirup a tak si k paní pampelišce něco napíšeme. Sirup jsem připravovala stejným postupem, jako ty ostatní. Nasbíráte si opět minimálně dvě vrchovaté dvouhrsti pampelišek, sbírejte jen květy (bez stonků a listů) a sbírejte do košíku či papírové tašky. Doma jsem květy přebrala a chvíli nechala jen tak ležet na papíře, aby stihli vylézt mravenci a broučci z květů, kteří jsou v nich většinou dost zaboření. Jsem člověk, který neumí zabít ani mouchu, proto jsem je všechny poctivě vyházela zase ven na čerstvý vzduch. Poté jsem pampelišky zalila 1,5 litrem vody, přivedla do varu, odstavila a až byla voda téměř vychládlá, vložila jsem tam opět a zas perfektně vyčištěný, na plátky nakrájený citron a přikryté nechala 24 hodin louhovat. Další den jsem vše slila, přidala 1,5 kg třtinového cukru a lžičku kyseliny citronové. Ten cukr vám sice všechny sirupy obarví do různých odstínů hnědé, ale je to stále menší zlo než cukr bílý, takže si nad tím nezoufejte. Jde o ty látky v sirupu, ne o barvu, že jo. Opět jsem přivedla do varu, 5 minut na mírném ohni povařila do rozpuštění cukru a ještě horké pomalu nalévala do vyvařených lahví, hore opět zakápnout kouskem alkoholu.
Pampeliška patří spolu s kopřivou k bylinám, kterých najdete všude tři prdele a které v sobě mají spoustu léčebných účinků, že je nemožné je tu všechny popsat. Pozor ovšem na ni, má projímavé účinky. Perfektně vám vyčistí střeva od parazitů, je bohatá na vitamíny A, B, C a D, má v sobě vápník, drasslík a flavonoidy. Podporuje funkci jater, žlučníku, lymfy, zlepšuje trávení, snižuje cholesterol. Pomáhá také při cukrovce a obezitě, protože zrychluje metabolismus. Těch účinků je strašně moc, můžete si je koneckonců vygooglit. Takže směle do toho a nezapomínejte, že nemáte plenit, ale jemně sbírat, v duchu Přírodě děkovat a sem tam nějakou tu žlutou květinku nechat včelkám, které na ní v tomto období zrovna hodují. Jelikož pampelišky najdete většinou ve společnosti sedmikrásek, tak si k nim pár těchto kvítků můžete přihodit, obohatíte finální sirup o další složky. :-)


Populární příspěvky z tohoto blogu

JMÉNA S TĚŽKOU KARMICKOU ZÁTĚŽÍ

PRSTY NA RUKOU A PSYCHOSOMATIKA

ANDĚLSKÁ ČÍSLA