JEDNA (NE)MORGANINA ESEJ - PŘÍBĚH ČTENÁŘKY

Přišel mi do zpráv jeden lidský příběh, který se mi natolik zalíbil, že s pisatelčiným souhlasem ho uveřejňuji. Je totiž krásným příkladem toho, co vše si naše Duše dokáže vybrat pro svou cestu. Možná se tu mezi vámi najde byť jen jeden pár očí, kterému tyto řádky pomohou. Pomohou uvědomit si, že v tom nejsou samy, a že za každé, ale opravdu za každé situace se dá něco dělat a pohnout se vpřed. Autorce moc děkuji, že mi dovolila svůj příběh zveřejnit. <3<3
"Dobre rano, pani Morgana.
Viem ze Vas cas je drahy, ale neda mi nenapisat a ukradnem vam par minút.
Vasu stranku som objavila vdaka Merlinovej a odvtedy som na vašich príspevkoch "zavisla". Dakujem za ne z celeho srdca. Velmii pomahate uvedomit si svoju cenu a hodnotu, byt "sebecka" v dobrom zmysle slova:
V 16 som sa zamilovala do albanca. Rodicia ma isli zabit, kedze sme veľmi kresťanská rodina a on bol ortodoxny mohamedan. Len co mi padlo 18 rokov, vydala som sa za neho takto: povedala som doma ze idem k babke zaniest chleba. Ale ja som isla s nim na mestky urad, prezliekli sme sa v aute a osobasili sme sa. Domov som prisla "som vydata". Otec mi vylepil a zahlasil ze "dvere na tomto dome si si zavrela" a mamicka plakala. V dedine sa o inom nehovorilo, nasi to niesli velmi tazko.
Ja som to olutovala hned na druhy den. Manzel si urcil podmienky spoluzitia a mne neostalo ine, len posluchat. Bolo to príšerným 14,5 rokov trápenia fyzického aj psychickeho. Dnes viem ze on bol psychopat. Mam dve deti. Syn ma 20 a dcera 16. Dcera sa narodila bez pravej ruky. Manzel vinil z toho mna. To, ze ja som musela v obdobi tehotnosti hostit a obskakovat jeho pocetne návštevy zabudol. Obcas som musela spat v hoteli, lebo on doviedol na niekolkodnovu navstevu 6 albancov a ja som nemala kde spat. V šiestom mesiaci! Bitky, modriny, zlomeniny som nikdy neriesila s nikym- nebol nik, koho by ku mne pustil. Izoloval ma od sveta. Zakazoval kamaratky. Bral uvery na moje meno, ktore nikdy nezacal splácať. Psychicke tyranie bolo horsie ako fyzicke bitky, nespavala som cele roky od strachu co bude dalsi den. Mala som bulimiu, susedia sa ma pytavali co mi je ze som tak chuda. Tvar stareny a 15 kil menej ako teraz. Chcela som sa zabit. Bolo to ako zly film.
Ked som sa rozhodla ze sa rozvediem, nastalo brutal peklo. U moslimov je to nemyslitelne a ak uz sa rozvedu, deti si beru muzi. Este dnes ma napina na vracanie ked pomyslim na tie dni vyhrážok celej mojej rodine. Po roku nas konečne rozviedli.
Mesiac pred rozvodom som prisla o pracu. Takze som isla do podnajmu s dvomi deťmi, s exekutormi na krku a bez práce, ale SLOBODNA!
Nemal mi kto pomôcť, rodicia su robotnici a je nas 6 surodencov. Zila som 40 km od nich. Situacia bola taká, ze mi ine neostalo, len zarábať tolko, kolko sa neda zarobit v beznej praci. Tak som potlacila kresťanské vychovanie a strach z ex a zacala som robit po nociach na priváte. Cez den matka a v noci..... platila som dlhy exmanzela, podnajom, réžiu zitia, detom vsetko co potrebovali. Jeden dlh som splatila, vyskocil ďalší. ..raz úver, potom videokamera (nikdy spm ju nevidela), exove telefony, dalsi a dalsi uver. Bol to nikdy nekonciaci horor.
Potom sa mi v zivote zjavil R. Sme spolu skoro 4 roky. Vyslobodil ma z dlhov, zlého zivota a dal mi lasku. O vsetkom vie. Spravil mi zo života raj. Je mi jedno ci je to moj svojplamen alebo spriaznena dusa, alebo nic. Milujem ho a chcem byt s nim navždy.
Pomedzi toto vsetko citam vase prispevky a davam si dokopy dovody, preco som musela prejsť aj takymi rokmi, preco si to moja dusa zvolila? Preto aby som si vazila ozajstnu lásku, zelenu trávu, modre nebo, aj voňavý dážď. Preco som sa tu vyspovedala? Mám skratka pocit vďačnosti za to co robite.
Nech sa Vam dari a vela zdravia a lasky, pani Morgana.
Tym ze som vam to popisala, som vlastne chcela ocenit vasu prácu. Nech viete, ze to nepíšete zbytočne a aku silu a uvedomenie svojej hodnoty poskytujete zenam. Ze aj z najväčšej chudery a trosky sa mozeme stat zas clovekom! Vdaka Vam!"

Fotka uživatele Morgana.

Populární příspěvky z tohoto blogu

JMÉNA S TĚŽKOU KARMICKOU ZÁTĚŽÍ

PRSTY NA RUKOU A PSYCHOSOMATIKA

ANDĚLSKÁ ČÍSLA